גובה מעקה המרפסת שלכם לא עומד בתקן הנדרש? אתם רוצים להגביה את המעקה הקיים כדי להבטיח בטיחות מקסימלית? או רוצים להקשות על האפשרות של פורעי חוק לטפס ולפרוץ לביתכם?

חייגו עכשיו לשיחת ייעוץ ללא עלות

077-9972971

או השאירו פרטים כאן ונחזור אליכם

לא משנה מאיזו סיבה אתם מעוניינים בתוספת מעקה למרפסת שתגביה את המעקה הקיים, טוב שבאתם! במאמר נעסוק בהגבהה למעקה מרפסת קיים, כדי לעזור לכם להתמודד באופן מושכל יותר עם המשימה.

עוד מידע על מאחזים ומעקות למרפסת

  • איך לבחור מעקה למרפסת?
  • מעקה ומאחז יד לממ״ד או למקלט – להגברת הבטיחות שלכם
  • ההבדלים בין מאחז יד למעקה מברזל
  • כל מה שצריך לדעת על בית נגיש

איזה חומר מומלץ להגבהת המרפסת?

החומרים הפופולריים יותר כשמדובר בהגבהה למרפסת הם ברזל או זכוכית (שעשויים להיות התאמה טובה גם להגבהה של מעקות נירוסטה או של מעקה אלומיניום למרפסת).

למעשה, אם מעקה המרפסת הנוכחי עשוי מזכוכית, זה לא אומר שההגבהה חייבת גם היא להיות מזכוכית, וכך גם לגבי מעקה קיים מברזל. יחד עם זאת, יש כמה היבטים שכדאי לקחת בחשבון כדי לבחור בחומר הנכון ביותר למרפסת שלכם.

הגבהת מעקה מרפסת – ההבדלים בין תוספת מזכוכית לתוספת מברזל

אוורור:

  • הגבהה באמצעות מעקה מברזל מאפשרת זרימה חופשית של האוויר
  • הגבהה באמצעות מעקה מזכוכית חוסמת את זרימת האוויר

נראות אסתטית:

  • הגבהה באמצעות מעקה ברזל עשויה לשקף מראה פחות מתוחכם
  • הגבהה באמצעות מעקה מזכוכית עשויה להיראות יוקרתית יותר

החומר המתאים להגבהת המעקה הקיים:

  • את התוספת למעקה הקיים שעשוי מברזל, ניתן לייצר מברזל או מזכוכית.
  • את התוספת למעקה הקיים שעשוי מזכוכית, נהוג לייצר מזכוכית.

עלויות

  • תוספת של מעקה ברזל למרפסת תעלה בין 500-300 ₪ למטר
  • תוספת של מעקה זכוכית למרפסת תעלה בין 900-400 ₪ למטר

הקפדה על תקני בניית מעקות למרפסת

שימו לב לתקן מעקה בטיחות למרפסת:

  • לפי התקן, גובה מעקה מרפסת הוא: 110 ס״מ מהרצפה.
  • הגובה המקובל כתוספת למעקה הוא: 30 ס״מ מהמעקה הקיים.

יש חשיבות רבה להתקנת מעקה תקני למרפסת כדי להבטיח את בטיחותם של המשתמשים בה.

הגבהת מעקה הברזל במרפסת

כשמדובר בהגבהת מעקה ברזל למרפסת, כדאי לבחור בתוספת שעשויה אף היא מברזל, כדי ליצור מראה קוהרנטי ואסתטי יותר. אחרי הכול, נסו לדמיין לנגד עיניכם מעקה כבד מברזל שעליו תוספת של מעקה קליל מזכוכית, עשוי להיראות קצת מוזר, אבל הכול עניין של טעם. בחירה בתוספת מעקה שעשוי מברזל תאפשר לכם להמשיך או להשלים את הסגנון של המעקה הקיים וליצור מראה אחיד והרמוני יותר. עם זאת, לפעמים, דווקא ניגודים יכולים ליצור מראה אסתטי מעניין יותר. תלוי בטעם שלכם.

הוספת מעקה מברזל – שלבי העבודה:

בשלב הראשון, חשוב ליצור תיאום ציפיות ביניכם כלקוחות לבין החברה המקצועית שתיצור עבורכם את התוספת למעקה המרפסת שלכם. בשלב זה עליכם לדון בצרכים שלכם. למשל, האם אתם מעדיפים התאמה מלאה בין התוספת לבין המעקה הקיים, מבחינת הצבע והחומרים?

קחו בחשבון שכשבוחרים בברזל מדובר לא רק בעבודות ריתוך אלא גם בעבודות צבע שיוכלו להבטיח שצבע התוספת החדשה יהיה זהה לצבע המעקה הישן. בשלב זה יתכן שתעדיפו לוותר על התוספת ולהתקין מעקה חדש לחלוטין, בגובה הרצוי לכם, במקום ליצור תוספת שלא תצליח ליצור את המראה ההרמוני שאתם מחפשים. בהנחה שהחלטתם לבחור בהתקנת תוספת למעקה הקיים, נעבור לשלב הבא.

בשלב השני, שמתרחש על רצפת הייצור, תוספת המעקה מברזל עוברת הליך של גלוון שימנע התפתחות של חלודה. אגב, הגלוון יכול להיעשות בשתי דרכים: גלוון קר או גלוון חם.

בשלב השלישי, תוספת המעקה עוברת צביעה שגם היא מונעת חלודה ומעניקה את הגוון המבוקש לתוספת שתותאם למעקה שלכם. הצביעה יכולה להיעשות בשני דרכים, על ידי התזה או על ידי צביעה בתור.

  • צביעה בהתזה כרוכה בהתזת שכבה צבע דקה יותר והיא מציעה הליך צביעה זול יותר מהצביעה בתנור.
  • צביעה בתנור כרוכה ביישום שכבת צבע עבה על מעקה הברזל והכנסתו לתנור תעשייתי שם ייחשף לטמפרטורות גבוהות מאוד כדי ליצור שכבת צבע חלקה לחלוטין.

בשלב הרביעי, המתרחש לאחר תום תהליך הריתוך, נצבעים החיבורים. חשיבותם של החיבורים לעמידות של מעקות ברזל, לא תסולא בפז. אחרי הכול, החיבורים מבטיחים שהמעקה יעמוד במקומו ויחזיק מעמד לאורך זמן. משום כך, חשוב לצבוע את החיבורים בצבע נגד חלודה, ובגוון זהה לגוון של תוספת המעקה. ולאחר שאמרנו זאת, נדגיש שבמקרים רבים החיבורים עשויים מנירוסטה, מתכת מעולה כי היא לא מחלידה.

בשלב החמישי, תוספת המעקה מגיעה לבית הלקוח ומותאמת למעקה הברזל הקיים. למרות שקשה מאוד להגיע להתאמה מושלמת בין התוספת החדשה למעקה הישן, עדיין אנשי המקצוע המומחים בתחום יצליחו להגיע להתאמה קרובה מאוד שתוכל לספק את הדרישה האסתטית שלכם, ותחסוך מכם את הצורך להחליף את המעקה הישן ולבנות מעקה חדש מן ההתחלה.

אגב, תמיד תוכלו לקבל מהמסגר מידע על גוון הצבע בו השתמש לצביעת התוספת החדשה, כדי לצבוע בגוון זה גם את המעקה הישן והדהוי ולהשיג מראה אחיד והרמוני יותר.

שאלות נפוצות

באילו חומרים מומלץ להשתמש כדי ליצור הגבהה למעקה המרפסת הקיים?

החומרים המומלצים לייצור הגבהה של מעקה למרפסת שמש או כל מרפסת אחרת, תלויים בחומר ממנו עשוי המעקה הקיים.

האם חשוב שתוספת ההגבהה למעקה תהיה עשויה מאותו חומר שממנו עשוי המעקה הקיים?

התשובה לשאלה זו תלויה בחומר ממנו עשוי המעקה הקיים. כאשר המעקה הקיים עשוי מזכוכית, נהוג לבחור בתוספת הגבהה שגם היא עשויה מזכוכית. לעומת זאת, כאשר המעקה הקיים עשוי מברזל, תוכלו לבחור אם ליצור את ההגבהה מזכוכית, מברזל או מכל מתכת אחרת, כמו למשל תוספת מעקה למרפסת מאלומיניום, שעיצובה כרוך במומחיות בריתוך אלומיניום.

מהם השלבים הנדרשים להוספת מעקה מברזל למרפסת ברזל?

הגבהה מברזל כתוספת למעקה ברזל קיים נעשית בכמה שלבים בסיסיים: גלוון, צביעת המעקה והחיבורים, התאמה למעקה המרפסת הקיים.

האם אוכל לקבל אחריות על הגבהת המעקה במרפסת שלי?

תלוי מאיזה חומר עשויה הגבהת המעקה של המרפסת שלכם. כאשר מדובר בתוספת מזכוכית, מטבע הדברים הזכוכית היא חומר עדין ושביר כך שכנראה לא תקבלו אחריות לתוספת המעקה. אבל אם התוספת עשויה מברזל, מומלץ לברר עם החברה על תנאי האחריות שהיא מציעה ללקוחות. גם כאן כדאי לקחת בחשבון שמדובר בתוספת על מעקה קיים, כך שיתכן שהחברה תימנע מלקחת אחריות על הוספת מעקה למעקה ישן שקריסה שלו תפגע גם בתוספת החדשה.

מה יהפוך את העבודה על תוספת המעקה למרפסת שלי ליקרה יותר מזו של השכן?

יש כמה אלמנטים שעשויים להשפיע על התמחור של העבודה על תוספת המעקה למעקה הקיים במרפסת שלכם, וביניהם:

  • קלות הגישה למרפסת כדי לבצע את המשימה ולהתקין את התוספת על המעקה הקיים.
  • הקומה בה נמצאת המרפסת (ככול שהקומה גבוהה יותר, כך הגישה למרפסת מורכבת יותר).
  • חומר הגלם בו בחרתם כדי לייצר את התוספת למעקה.
  • תהליך הצביעה של תוספת המעקה (למשל בהתזה או בתנור).
  • רמת הדקורטיביות של תוספת המעקה מברזל.

למה חשוב לעמוד בתקן לבניית מעקות למרפסות?

בעת תכנון התוספת למעקה הקיים במרפסת שלכם, חיוני להבין את התקן הנוגע לגובה המעקה כדי להבטיח בטיחות ועמידה בתקנות הבנייה בישראל, ולהכיר את איכותם של החומרים שיבטיחו מעקה מרפסת גבוה, עמיד ובטיחותי יותר ומושך יותר מבחינה אסתטית.